FysioCareSalling i Spøttrup har med hjælp fra Kernekommunikator brugt mere end et år på at arbejde mere strategisk med sin markedsføring, fastlægge mål og metoder, arbejde med content og annoncering, og udrulle en helt ny visuel identitet. Efter 12 måneder kan virksomheden klappe sig selv på skulderen over at have tredoblet trafikken på sin hjemmeside og fastholdt den gennemsnitlige tilstrømning af nye kunder, trods tvangsnedlukning i forbindelse med Corona-pandemien.
Hjælp til at øge kendskabet til virksomheden
FysioCareSalling kontaktede Kernekommunikator, fordi virksomheden havde et ønske om at blive mere synlige. De oplevede en udfordring med manglende kendskab til både tilstedeværelse og ydelser, og havde derfor behov for hjælp til at koordinere en målrettet indsats omkring markedsføring.
Indsatsen startede med en grundig gennemgang af styrker og svagheder, selling points og konkurrentanalyse, målgruppesegmentering, kommunikationskanaler, budget og tidsplan.
Tydelig historie: en ny visuel identitet
Arbejdet med at øge synligheden for FysioCareSalling startede med en komplet gennemgang af virksomhedens identitet, særlige historie og muligheder for at formidle den. Resultatet blev først og fremmest et nyt logo og farveprofil, kombineret med 3 overordnede værdier og et ikon, som kan bruges for sig selv.
Særligt logoet har fået mange værdier med i sit udtryk, og repræsenterer både det fysioterapeutiske med elementer fra rygraden, udviklingen i et forløb, og gemmer også et lille menneske med armene løftet over hovedet.
Øget webtrafik med 300% og bevaret kundetilstrømning
Som en del af processen blev ansvarsområder og metoder fastlagt, og fulgt op med jævnlige møder og statustjek på de forskellige mål. Samtidig bestod samarbejdet i en praktisk del, hvor enkelte opslag og særlige kampagner blev gennemført hos Kernekommunikator. FysioCareSalling benyttede også en aftalt support-funktion, som i praksis gav dem mulighed for sparring og teknisk support efter behov.
Ved evalueringen kunne FysioCareSalling afslutte det første års arbejde med ekstra flueben ud for trafik på virksomhedens hjemmeside, som med dedikeret content-arbejde og annoncering var øget med 300% i gennemsnit. Ligeledes er det lykkedes virksomheden at fastholde en jævn, gennemsnitlig tilstrømning af nye kunder på samme niveau, som før Corona-nedlukning, selvom virksomheden var tvangsnedlukket i flere måneder under processen.
Support under "teknisk uheld"
Undervejs i processen blev virksomheden mødt med uforudsete udfordringer. Virksomhedens profiler på sociale medier blev hacket, og Elsebeth Futtrup, fysioterapeut og indehaver af FysioCareSalling, måtte have hjælp til at løse problemerne i praksis – og samtidig arbejde med en strategi, som var udfordret af både global pandemi og manglende “værktøjer” online.
Når man pludselig bliver ramt på sin måde at kommunikere med kunderne på helt grundlæggende, så er det uvurderligt at have en sparringspartner. Vores problemer med Facebook måtte vi til sidst give op overfor, og starte helt forfra med ny virksomhedsprofil. Men Ida var hele tiden med på sidelinjen, hjalp med det praktiske, vejledte os i arbejdet med strategien - trods stækkede kanaler for kommunikationen udadtil. Det hjalp os i praksis, og det fik mig i bund og grund også til at føle, at jeg ikke var helt alene.
Elsebeth Futtrup, indehaver af FysioCareSalling
Marketing-support på abonnement
Efter et års arbejde med marketing- og brandingstrategi, fortsætter FysioCareSalling samarbejdet med Kernekommunikator i nye rammer. Behovet for tilretning af strategien er gennemført, så fokus hos virksomheden ligger nu på at øge strukturen på sociale medier og forbedre arbejdet med annoncering.
Derfor har FysioCareSalling takket ja til et abonnement hos Kernekommunikator, som med fast månedlig afregning håndterer adfærdsbestemt annoncering, budget for kampagner, websupport og analyse. Med i aftalen er også et kursus i opsætningen af kortsigtede kampagner, så virksomheden fremover selv kan håndtere det daglige arbejde på sociale medier – og selvfølgelig den nødvendige sparring og support, når der opstår spørgsmål eller tekniske udfordringer.
Har du lyst til at følge med i FysioCareSallings arbejde med sociale medier?
Så kan du finde dem lige hér Besøg FysiocareSalling på Facebook.